Οι σκληροί κανονισμοί των προδιαγραφών Euro 6 δημιουργούν υψηλές απαιτήσεις για το τμήμα εξέλιξης των κινητήρων καθώς πρέπει να πληρούνται τα νέα πρότυπα χωρίς να επηρεάζεται αρνητικά η κατανάλωση καυσίμου. Και αυτό ακριβώς υπόσχονται στη Volvo πως θα συμβαίνει, με την εντελώς νέα γραμμή κίνησης I-Torque που θα ξεκινήσει να παράγεται από το φθινόπωρο του 2013. Μέχρι τότε δεν σημαίνει πως δεν θα δούμε φορτηγά Euro 6 από την εταιρία. Αυτό θα γίνει άμεσα, διαθέτοντας στην αγορά κινητήρες D13 Euro 6 (βασισμένους στις εκδόσεις Euro 5 που θα εξακολουθήσουν να πωλούνται) αλλά με τεχνολογία κάλυψης των προδιαγραφών που διαφέρει από αυτή που θα δούμε στη γραμμή κίνησης I-Torque.

Όπως υποδηλώνει και η ονομασία, στους νέους κινητήρες θα συνδυάζεται η υψηλή ροπή (όχι λιγότερα από 2.800 Nm) με ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων PowerShift ενώ συνολικά η γραμμή κίνησης θα χαρακτηρίζεται από την αθόρυβη λειτουργία χάρη στο χαμηλό φάσμα περιστροφής του κινητήρα. Χαμηλές στροφές επίσης σημαίνει λιγότερους ψεκασμούς καυσίμου, λιγότερες καύσεις αλλά και μειωμένες τριβές. Με αυτά τα χαρακτηριστικά, το I-Torque έχει τη δυνατότητα να εξασφαλίζει έως και 10% οικονομία σε καύσιμο αλλά και να βελτιώνει τη γενικότερη απόδοση του φορτηγού.

Η γραμμή μετάδοσης της κίνησης I-Torque διαθέτει δύο βασικά μέρη, έναν νέο κινητήρα D13 προδιαγραφών Euro 6 με απόδοση 460 ίππους και μια νέα έκδοση του αυτοματοποιημένου I-Shift με διπλό συμπλέκτη. Το «πάζλ» συμπληρώνουν ένα ιδιαίτερα αποτελεσματικό σύστημα υπερσυμπίεσης, νέο λογισμικό, σύστημα Common Rail και το σύστημα ανακύκλωσης καυσαερίων (EGR). Το νέο σύστημα διαχείρισης καυσαερίων στους νέους κινητήρες Euro 6 μειώνει τις εκπομπές μικροσωματιδίων κατά 50% και των NOx κατά 77% σε σχέση με τους κινητήρες Euro 5.

Η Volvo Trucks είναι η πρώτη κατασκευάστρια εταιρία φορτηγών που εγκαθιστά αυτοματοποιημένο κιβώτιο με διπλό συμπλέκτη στην κατηγορία των βαρέων φορτηγών. Το αποτέλεσμα αυτής της επιλογής είναι η σχεδόν μηδενική απώλεια ροπής, ούτε καν κατά τη διάρκεια αλλαγής σχέσεων και η καλύτερη επιτάχυνση.

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , , ,