Βελτιώσεις στο σασί και στη γεωμετρία της  ανάρτησης της καμπίνας εξασφαλίζουν στο νέο FH καλύτερη κατευθυντικότητα.

 

Η οδική συμπεριφορά αποτέλεσε   τη μεγαλύτερη προτεραιότητα της Volvo κατά τη διάρκεια εξέλιξης της νέας σειράς του κορυφαίου φορτηγού της. Και αυτό γιατί πιστεύουν πως το καλό κράτημα είναι πρώτα από όλα θέμα ασφάλειας. Πέντε σημαντικές αλλαγές έχουν γίνει στην δομική κατασκευή του φορτηγού, τις οποίες μπορείτε να δείτε αναλυτικά στο παραπάνω βίντεο. Το στοιχείο που σίγουρα έρχεται να κάνει τη διαφορά κατά 50% σε σχέση με την απερχόμενη γενιά στο χειρισμό και την οδική συμπεριφορά είναι η βελτίωση του σχεδιασμού των εμπρόσθιων και οπίσθιων αναρτήσεων. Πρόκειται για μια πολύ εξελιγμένη τεχνολογία όπου ο κάθε τροχός είναι ανεξάρτητα τοποθετημένος. Ταυτόχρονα, το επίσης νέο σύστημα διεύθυνσης ενισχύει την ακρίβεια των χειρισμών και τον έλεγχο του φορτηγού «διαβάζοντας» και μεταφέροντας με σαφήνεια στα χέρια του οδηγού όλες τις πληροφορίες που προέρχονται από το οδόστρωμα. Και αντιστρόφως, εξασφαλίζεται πως το φορτηγό είναι ευαίσθητο στις εντολές του οδηγού αλλά παραμένει ανεπηρέαστο απο τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, αφού οι κραδασμοί δεν μεταφέρονται από τη μια πλευρά στην άλλη.

Ο διπλός συμπλέκτης δεν είναι η μοναδική καινοτομία που εισάγει στην αγορά των βαρέων φορτηγών η Volvo Trucks. Οι Σουηδοί τολμούν να λανσάρουν για πρώτη φορά παγκοσμίως την ανεξάρτητη εμπρόσθια ανάρτηση IFS (Individual Front Suspension) η οποία επιδρά ριζοσπαστικά στην οδήγηση και στη σταθερότητα αφού οι κινήσεις του ενός τροχού δεν επηρεάζουν αυτές του άλλου.

Η ανεξάρτητη ανάρτηση στον εμπρόσθιο άξονα είναι κάτι που εφαρμόζεται πάρα πολλά χρόνια στα επιβατικά αυτοκίνητα και πιο πρόσφατα στα λεωφορεία. Έχει δοκιμαστεί στο παρελθόν σε βαρέα οχήματα ειδικού τύπου (για εργοτάξια κ.α.) με αποτελέσματα που δίχαζαν τις απόψεις αλλά ποτέ κανένας κατασκευαστής δεν τόλμησε να θέσει το σύστημα σε ευρεία παραγωγή μεταφέροντας στα φορτηγά ένα «καθαρόαιμο» στοιχείο από τον κόσμο των επιβατικών αυτοκινήτων.

Οι άνθρωποι της Volvo πιστεύουν πως οι εκδόσεις FH χωρίς ανεξάρτητη ανάρτηση θα αποτελέσουν ούτως ή άλλως σημείο αναφοράς στον τομέα του κρατήματος και της κατευθυντικότητας, απλά όσοι –κυρίως οδηγοί μεγάλων αποστάσεων- επιλέξουν την ανάρτηση IFS θα είναι αυτοί που δεν συμβιβάζονται με τίποτα λιγότερο από το τέλειο.

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , , ,