Νέο Mercedes-Benz Citaro G Euro 6:Kυκλοφορούμε με ένα 18μετρο Citaro Euro 6 στην Αθήνα και ανακαλύπτουμε όχι μόνο το υπερθέαμα τεχνολογίας της Mercedes-Benz. Αλλά και πόσο διαφορετική και πιο όμορφη δείχνει και η ίδια η Αθήνα, χάρη σε ένα και μόνο λεωφορείο όπως το Citaro.

 

Θα μιλήσω προσωπικά. Και πιστέψτε με, με το 18μετρο Citaro Euro 6 δεν μπορεί να γίνει αλλιώς. Γιατί ένα τέτοιο επίτευγμα του μυαλού και των χεριών κάποιων ανθρώπων δεν μπορεί να μπει κάτω από την ταμπέλα της δοκιμής. Αντίθετα, αυτό που κάνει είναι να δοκιμάζει όχι μόνο τις ικανότητες αλλά και τον ψυχισμό αυτού που το προσεγγίζει. Ιδίως αν είναι Έλληνας της τελευταίας εσοδείας, όπου όλα του φταίνε και σε τίποτα δεν μπορεί να δει το όμορφο και το υψηλό (για να μην μπούμε στο συλλογικό ψυχαναλυτικό κρεβάτι της made in Germany απώθησης).

Δεν θα σας πιάσω –προς το παρόν- από τα μούτρα με υψηλές φιλοσοφίες. Ούτε θ’ αναλωθώ σε νούμερα (οι περισσότεροι τα ξέρετε, τα έχουμε γράψει και σε άλλο post του www.transportevo.gr). Mερικές απλές παρατηρήσεις-σημειώσεις από το διήμερο που είχαμε την χαρά (και την τιμή από τους ανθρώπους της Evobus, μακριά από μένα κάθε κολακεία…) να κυκλοφορήσουμε στην Αθήνα και τα πέριξ με το Citaro Euro 6 που ήρθε για λίγες μέρες στην Ελλάδα.

Σημείωση πρώτη: ταξιδεύουμε στην Εθνική από τον Σείριο, με το 18μετρο άδειο από επιβάτες, με δυνατό αέρα, με το κοντέρ κολλημένο στα 95, και αυτό που αισθάνομαι είναι ότι βρίσκομαι σ’ ένα τουριστικό υψηλών προδιαγραφών παρά σ’ ένα μέσο μαζικής μεταφοράς. Απόλυτη ησυχία, απίστευτη ποιότητα κατασκευής (τόσα μέτρα λαμαρίνα και πλαστικό και δεν ακούγεται «τσικ»), αρχοντικό πάτημα στο δρόμο χωρίς διορθώσεις στο τιμόνι και περιττό άγχος. Κοιτάζω πίσω τη «φυσούνα» και όλα αυτά τα άδεια καθίσματα και δεν μπορώ να το πιστέψω ότι όλα αυτά τα θαυμαστά πράγματα συμβαίνουν σε ένα «αστικό».

Σημείωση δεύτερη: καθισμένος στην καρότσα ενός νέου D-Max που είχαμε κατά την διάρκεια της φωτογράφισης μέσα στην πρωτεύουσα, χαζεύω τα βλέμματα των Αθηναίων πάνω στο λεωφορείο. Η εντύπωση που κάνει είναι πραγματικά μοναδική, μια πραγματική όαση ομορφιάς και υψηλής τεχνικής μέσα στην κατατονική ατμόσφαιρα των ήδη γνωστών αστικών μέσων της Αθήνας αλλά και την γενικότερη κατήφεια που κυκλοφορεί στους δρόμους. Οι ερωτήσεις πέφτουν βροχή, οι οδηγοί της ΕΘΕΛ και των τρόλει κάνουν σαν τρελοί, μηχανάκια και ταξί στριμώχνονται γύρω του για να το χαζέψουν (και να μου κάνουν την ζωή δύσκολη με την φωτογράφιση).

Ένα μόνο θα σας πω ως φωτογράφος (αλλά και ως άνθρωπος που έχει δει πράγματα σε μεγάλες πόλεις του εξωτερικού στα ΜΜΜ): η Αθήνα ήταν μια εντελώς άλλη πόλη για τις λίγες ώρες που κυκλοφορήσαμε εντός της. Πολύ πιο όμορφη, λιγότερο γκρίζα και σίγουρα πιο ευρωπαϊκή. Ναι, έστω και με ένα μόνο Citaro. Και έστω και αν ο περισσότερος κόσμος δεν έχει ιδέα περί Euro 6 και στις περισσότερες περιπτώσεις νομίζει ότι μιλάμε για διοργάνωση ποδοσφαίρου παρά για τεχνολογία αιχμής με πολύ χρήμα και πολύ ανθρώπινο ιδρώτα από πίσω της.

ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΤΤΑ

Όπως αντιλαμβάνεστε θα μπορούσαν να γραφούν (και έχουν ηδη γραφεί) σελίδες επί σελίδων τόσο για το Citaro όσο και για την ενσωμάτωση, πρώτα από την Mercedes κινητήρα Euro 6 σε αστικό λεωφορείο. Και μάλιστα σε παραγωγή, έτοιμο για τον δρόμο, και όχι τα «ναι μεν, αλλά…» των υπολοίπων. Θα μπορούσα επίσης να γράψω σελίδες επί σελίδων για το πόσο σημαντικό είναι για μια πόλη (και ιδίως την Αθήνα) να μπει στη νέα εποχή των αστικών μεταφορών όπου το λεωφορείο θα παίξει έναν νέο και πιο αναβαθμισμένο ρόλο. Ψιλά γράμματα θα πείτε και μάλλον θα έχετε δίκιο στην φάση που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο μπήκαμε ως χώρα. Οι τεχνικές αναφορές υπάρχουν, οι άνθρωποι στην Evobus (και το πολύ καλό τους site) μπορούν να δώσουν τις λεπτομέρειες. Όμως εδώ, η ιδιαιτερότητα  της κατασκευής και το ειδικό του πράγματος (δεν μπαίνεις στην αντιπροσωπεία ένα πρωί λέγοντας «καλημέρα, θέλω ένα 18μετρο Citaro”…) οδηγούν σε άλλους δρόμους.

Και –επί του παρόντος- δεν θα αναφερθώ στην διαδικασία του πως και με ποιες μεθόδους (φανερές και τις περισσότερες κρυφές) επιλέγεται ένας κατασκευαστής και ένα όχημα για μια πόλη σαν την Αθήνα. Πρόκειται άλλωστε για μία από τις δεκάδες πέτρες που απλώσαμε στην κοινωνία και την οικονομία μας αυτές τις δεκαετίες, που –όπως και τις άλλες- αν την σηκώσεις μόνο «φίδια» θα βρεις από κάτω. Όμως απέναντι σ’ αυτή την μίζερη ελληνική πραγματικότητα βρίσκεται ένα κόσμημα της σύγχρονης τεχνολογίας. Και δεν είναι ένα άψυχο κόσμημα. Είναι ένα κόσμημα που θα μπορούσε ν’ αλλάξει δραματικά τον τρόπο που ζει και κυκλοφορεί ο έλληνας πολίτης (όχι μόνο ο Αθηναίος).

Ακόμα και αν δεν δίνεις δεκάρα για τους ρύπους (που θα έπρεπε), η ουσία είναι ότι το Citaro αποτελεί την επιτομή όλων όσων χρειάζεται το νέο αστικό τοπίο και οι άνθρωποί του μέσα στην επόμενη δεκαετία. Από την κορυφαία ποιότητα, τις ανέσεις, την ευκολία στον χειρισμό κάθε είδους ανάγκης, τα ηλεκτρονικά και τα συστήματα ασφαλείας, όλα αυτά (και πολλά άλλα που δεν φαίνονται με την πρώτη ματιά) δημιουργούν όχι απλά ένα ακόμα λεωφορείο. Αλλά μία «πλατφόρμα» κίνησης μέσα στην πόλη, στην πόλη του 2020.

Θα κλείσω εδώ. Και όπως σας είπα δεν θα μπω στο πονεμένο θέμα των διαγωνισμών, ούτε στα περί «τιμής» (όσοι γνωρίζουν την σχέση τιμής/ποιότητας ξέρουν, οι άλλοι ψωνίζουν «κινέζικα» κάθε είδους και προέλευσης) και διάφορα ελληνικής έμπνευσης θέματα. Η ουσία είναι ότι το Citaro και μάλιστα αυτό με τον κινητήρα Euro 6 γράφει ήδη από σήμερα τους κανόνες για τις αστικές μεταφορές του μέλλοντος. Το πρόβλημα είναι ότι αυτή η λέξη, η λέξη «μέλλον» είναι μάλλον εκτός τόπου και χρόνου αυτή την στιγμή στην Ελλάδα.

Για όσους όμως είδαν εκείνη την ημέρα το Citaro να κυκλοφορεί στους δρόμους της Αθήνας και να ομορφαίνει την πόλη ξέρουν ότι υπάρχουν ακόμα ωραία και υψηλά πράγματα μπροστά μας να μας περιμένουν. Στο χέρι μας είναι να τα παλέψουμε και να τα αξιωθούμε, εφευρίσκοντας και δημιουργώντας τη νέα μας αρχή.

 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: OM 470 LA Κύλινδροι/Βαλβίδες 6c/24V Κυβισμός (κ.εκ.) 10.677 Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 360/1.800 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 1.700/1.100 Διάμετρος x Διαδρομή (χιλ.) 125 x 145 Εκπομπές καυσαερίων Euro 6 (SCR)

ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Αυτόματο κιβώτιο έξι (6) ταχυτήτων ZF Ecolife με τελική σχέση μετάδοσης i=6,22 και ενσωματωμένο retarder.

ΣΑΣΙ – ΑΜΑΞΩΜΑ: Άκαμπτο σασί, κατασκευασμένο από σωληνωτό πλαίσιο χαμηλού βάρους. Νέος κλωβός κατά ECE R66/1, που βασίζεται στην τεχνολογία των περιμετρικών πλαισίων, προστασία έναντι σύγκρουσης, εκπλήρωση των προδιαγραφών κρούσης με ελατήριο σύμφωνα με ECE R29.

ΑΞΟΝΕΣ: Εμπρόσθιος, οπίσθιος και κινητήριος άξονας κατασκευασμένοι από τη ZF. Ανεξάρτητες αναρτήσεις τροχών (ERA). Μέγιστο βάρος αξόνων: εμπρόσθιος: 7.245 κιλά, κεντρικός: 10.000 κιλά, κινητήριος: 13.000 κιλά.

ΦΡΕΝΑ: Ηλεκτροπνευματικό σύστημα πέδησης πεπιεσμένου αέρα δύο κυκλωμάτων, δισκόφρενα με ένδειξη φθοράς φερμουίτ, σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών (ABS), αυτόματο φρένο στάσεων με ασφάλιση κατά της εκκίνησης.

ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ: Γενική εγγύηση ενός έτους για ολόκληρο το όχημα. Ειδικότερα για τα μηχανικά μέρη –κινητήρας, κιβώτιο ταχυτήτων, retarder, κεντρικός άξονας, διαφορικό- παρέχεται εγγύηση δύο (2) ετών ή 200.000 χλμ.

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ & ΒΑΡΗ: Μήκος 18,125 μ. Πλάτος 2,550 μ. Ύψος 3,120 μ. Μεταξόνιο 1ος-2ος: 5,900 μ. 2ος-3ος: 5,990 μ. μ. Πρόβολος εμπρός 2,805 μ. Πρόβολος πίσω 3,430 μ. Διάμετρος κύκλου στροφής 22,970 μ. Μικτό Βάρος 28.000 κιλά Θύρες/Πλάτος εισόδου 3 / 1,250 μ. Επιβάτες 141 (καθήμενοι: 49) Ελαστικά 275/70 R22,5 Ρεζερβουάρ 300 λίτρα Ρεζερβουάρ AdBlue 21 λίτρα

* εργοστασιακές μετρήσεις

 

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , , , , ,